• Bolesti zubů? Bolesti hlavy? Bolesti svalů a kloubů při virosách a nachlazení? Bolestivá menstruace?

To vše jsou bolestivé stavy běžně se vyskytující a omezující výkonnost každého z nás.

Nikdo z nás nemá tolik času, aby ihned při prvním náznaku bolesti vyhledával lékařskou pomoc. Snažíme se tedy obvykle vyřešit situaci sami a teprve když se nám to nepovede, hledáme pomoc u odborníků. Většina volně prodejných protibolestivých a protizánětlivých léků může mít řadu nežádoucích účinků, jejichž výskyt stoupá při opakovaném použití. Patří mezi ně nejčastěji podráždění žaludeční sliznice, některé krvácivé projevy ze sliznic ale i některé daleko závažnější stavy. To, že tyto léky bereme častěji, je obvykle způsobeno pomalým nástupem jejich účinku. Protože se domníváme, že lék je slabý, řešíme situaci opakováním dávky ještě před dosažením účinku dávky počáteční. Dalším důvodem může být také krátkodobost protibolestivého efektu. Většina běžně používaných, volně prodejných léků proti bolestem (například na bazi paracetamolu, ibuprofenu nebo kyseliny acetylosalicylové) vykazuje nástup účinku za více než 30 minut a jejich účinnost po třech, maximálně čtyřech hodinách rychle klesá. To vede k nutnosti opakovat dávku léčiva a s tím spojené možnosti zvýšeného výskytu nežádoucích účinků. Řešení se tedy nabízí v podobě léku s rychlým nástupem účinku a dlouhou dobou působení, s pokud možno minimálním výskytem vedlejších účinků.

Důležité je zejména u Paralenu zahájit podávání ve všech indikacích  DVĚMA  TABLETAMI. Jedna tableta totiž neobsahuje dostatečnou dávku paracetamolu k nastartování protibolestivého účinku.

Udržovací dávka pak již stačí poloviční, tedy jedna tableta za 3-4 hodiny.